KTM-CFMoto Bangunkan Semula KTM 790 Adventure R

KTM telah menghentikan pengeluaran model 790 selepas memperkenalkan 890 Adventure dan 890 Duke pada tahun 2021. 

Pada waktu itu, hak pemilikan enjin 790 juga telah diserahkan kepada CFMoto yang merupakan rakan kongsi KTM di China. 

Bagaimanapun, memasuki tahun 2023, KTM membuat keputusan untuk mengembalikan semula model 790 untuk pasaran global termasuk 790 Duke dan 790 Adventure dengan bantuan CFMoto yang bertanggungjawab menghasilkan kedua-dua model ini di China.

Dalam perkembangan terbaru, KTM akan turut menghidupkan semula varian tertinggi 790 Adventure menerusi 790 Adventure R sepertimana yang disahkan oleh dokumen jenis-kelulusan yang difailkan di China, baru-baru ini. 

Berdasarkan gambar yang disertakan dalam dokumen terbabit, jelas menampakkan KTM 790 Adventure R itu datang dengan ciri lebih lasak terutamanya menerusi fork depan WP XPLOR 48mm, fender yang lebih tinggi dan tayar knobby. 

Meskipun maklumat dalam dokumen tersebut tidak mendedahkan angka kuasa namun kami menjangkakan KTM 790 Adventure R itu kekal menawarkan 94hp dan 87Nm seperti model standard. 

Walaupun info lain masih samar namun apa yang pasti KTM 790 Adventure R akan datang ini menawarkan ciri motosikal off-road yang lebih berkemampuan berbanding model asas. 

Namun lebih penting, mengambil kira pengeluaran 790 Adventure R ini kini dibawah CFMoto di China, pastinya model akan datang itu didatangkan dengan tanda harga yang lebih kompetitif berbanding sebelum ini. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]