Kerja Selenggara Di Setiap Lebuhraya Dihentikan Serta-Merta – Menteri

Kerja-kerja penyelenggaraan yang dilakukan di Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (LPT1) telah dihentikan serta-merta sempena Aidilfitri. 

Pengumuman tersebut dibuat Ketua Operasi dan Penyelenggaraan Anih Berhad, Ainul Hasri Shah Abu Hassan ekoran berlakunya kesesakan teruk di Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (arah Timur) yang disebabkan oleh penutupan lorong kiri dan kecemasan untuk kerja-kerja penyelenggaraan.

Difahamkan, ekoran daripada kerja penyelenggaraan tersebut, kesesakan teruk berlaku dari Kilometer (KM) 20.1 hingga KM30.8 berhampiran Bentong. 

Ekoran daripada pengumuman terbaru itu, semua lorong telah pun dibuka pada 11 pagi semalam (Selasa), bagi memastikan kelancaran trafik. 

Dalam pada itu, Menteri Kerja Raya Datuk Seri Alexander Nanta Linggi telah pun mengarahkan agar kerja-kerja penyelenggaraan di setiap lebuh raya dihentikan sehingga 7 Mei bagi memastikan kelancaran orang ramai pulang ke kampung dan balik ke bandar. 

“Kerja penyelenggaraan itu perlu bagi memastikan lebuh raya berada dalam keadaan terbaik tetapi boleh ditangguh dulu agar tidak mengganggu perjalanan orang ramai semasa perayaan,” jelasnya. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]