Supermoped 150cc Boleh Kacuk Dengan Komponen Honda, Yamaha Dalam Pembangunan – MForce

MForce merupakan antara pengedar terbesar di Malaysia kerana mengendalikan beberapa jenama motosikal di sini termasuk Benelli, SYM, WMOTO, QJMotor dan terbaru CFMoto. 

Baru-baru ini, MForce turut memperkembangkan portfolio WMOTO di Malaysia menerusi pelancaran WMOTO Bobbie VII yang merupakan motosikal gaya retro moden dengan kapasiti enjin 700cc. 

*WMOTO Bobbie VII

Sewaktu pelancaran, MForce turut mendedahkan perancangan untuk memperkenalkan sebuah motosikal supermoped di bawah payung WMOTO. 

Memetik laporan rakan media, PanduLaju, pendedahan itu dibuat Ketua Pegawai Operasi MForce, Asri Ahmad. 

Jelasnya, supermoped itu akan dilancarkan sama ada hujung tahun ini atau awal tahun depan. Menariknya, model akan datang itu adalah jenis ‘high spec’ berbanding F-15 sedia ada yang merupakan model berspesifikasi rendah. 

*WMOTO F15

Tidak cukup dengan itu, supermoped tersebut juga boleh menggunakan komponen dan aksesori dari jenama Honda dan Yamaha di Malaysia sekaligus memberi kelebihan kepada pengguna.

Difahamkan, model tersebut masih dalam peringkat prototaip dan sedang dalam peringkat pembangunan di China. Meskipun begitu, rekaan model terbabit dihasilkan sepenuhnya pihak MForce sekaligus menjaminkan reka bentuk yang kena dengan cita rasa rakyat Malaysia. 

Lebih mencuri tumpuan, MForce bercadang untuk menyertai Kejuaraan Cub Prix pada tahun 2024 dengan model baharu itu. – PanduLaju

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply