Motosikal Sulung Bajaj-Triumph Lancar Tahun Ini

Advertisements

Bajaj Auto dan Triumph Motorcycles telah pun memulakan beberapa sesi ujian terhadap motosikal berkapasiti kecil hasil kerjasama kedua-dua pihak sejak setahun lalu. 

Setakat ini, kami difahamkan bahawa terdapat dua model yang akan ditawarkan hasil daripada kerjasama itu membabitkan model 250cc dan 400cc dengan kedua-duanya dikuasakan enjin satu silinder.

Pada masa sama, laporan terkini mendakwa terdapat empat varian akan ditawarkan termasuk, scrambler, roadster dan cafe racer. 

Perkembangan itu sudah pun dijangka dengan Bajaj menawarkan Dominar 250 dan Dominar 400 ketika ini. Sekaligus memberi bayangan model Triumph itu juga akan digerakan platform sama. 

Hasilnya, kami jangkakan model 250cc itu akan menawarkan sekitar 27hp manakala varian 400cc pula sekitar 40hp, angka kuasa sama yang dihasilkan Dominar 250 dan Dominar 400 ketik ini. 

Dalam pada itu, ciri lain seperti sistem ABS dwi-saluran, klac slipper/assist, panel meter digital, fork USD, rim 17-inci dan lampu LED dijangka didatangkan secara standard. Beberapa gambar ‘spy shot’ yang dkongsikan sebelum ini juga mengesahkan perkara itu. 

Bagaimanapun, terdapat beberapa ciri yang dijangka membezakan antara keempat-empat varian itu seperti gambar yang disiarkan sebelum ini. Antaranya ekzos berkembar pada model scrambler dan ekzos tunggal pada varian roadster. 

Advertisements

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.