30 Kereta Terima ‘Surat Cinta’ RM1,000, Pemilik Adu Nilai Kompaun Tak Masuk Akal

Seramai 30 pemilik kenderaan menyuarakan ketidakpuasan hati terhadap Majlis Perbandaran Klang (MPK) gara-gara tindakan kompaun RM1,000 kerana meletakkan kereta di padang Dewan Eng Ann, Taman Eng Ann, semalam. 

Memetik laporan Berita Harian,, kesemua pemilik tersebut meletakkan kenderaan dikawasan terbabit kerana menghadiri pertandingan taekwondo yang dijalankan di dewan berkenaan. 

“Saya pelik kerana program yang dihadiri hari ini adalah pada hari cuti iaitu hari Ahad. Jumlah kompaun itu sangat tidak masuk akal.

“Kebanyakan yang hadir pada hari ini adalah ibu bapa dari pelbagai sekolah di seluruh daerah ini, memandangkan kawasan ini adalah taman perumahan dan pada itu tidak mempunya papan tanda larangan memakir kenderaan ianya amat tidak adil kepada kami,” jelas salah seorang pemilik kereta yang dikenali sebagai Nantharajan, 43. 

Sementara itu, seorang lagi akur kecewa dengan tindakan MPK yang dianggap sebagai tidak bertimbang rasa.

“Saya sangat kesal. Mereka sepatutnya bertimbang rasa kerana padang itu adalah hak milik awam, memang mempunyai akses jalan untuk letak di kawasan pinggir padang.

“Sepatutnya penguatkuasa boleh memberi amaran dengan membuat pengumuman terlebih dahulu kerana kami hanya berada di dalam dewan berkenaan,” jelasnya. 

Dalam pada itu, pihak MPK telah pun dimaklumkan mengenai senario tersebut dan sedang mendapatkan maklumat terperinci mengenai kejadian terbabit. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply