QJMotor Akan Dipasarkan Di Amerika Syarikat

Dalam usaha memperkembangkan lagi jenama QJMotor, pengeluar motosikal China itu akan turut memasarkan motosikal mereka di Amerika Syarikat.

QJMotor sememangnya antara jenama yang semakin meningkat naik terutamanya menerusi anak syarikat Benelli yang cukup popular di beberapa negara Eropah termasuk Itali. 

Bagaimanapun, QJMotor mempunyai tawaran model lebih meluas dengan lebih 40 model ditawarkan di China ketika ini. 

Perkembangan terbaru mendapati QJMotor akan melangkah ke pasaran AS berdasarkan dokumen yang telah difailkan di NHTSA – badan yang bertanggungjawab menyelia tahap keselamatan kenderaan dan panggilan semula di Amerika Syarikat.

Dokumen itu juga menyeneraikan beberapa model dari 135cc hingga 754cc termasuk Benelli 302R, Benelli TRK702 dan TRK702X yang baru sahaja diperkenalkan di EICMA, November lalu. 

Selain itu, model QJMotor yang turut tersenarai merangkumi SRT750X, SRV550, SRV300V, SRK750 dan SRK400RR. 

Menariknya, QJMotor akan turut membawa jenama skuter elektrik, QJMotor G2, EZ dan Q2.

Tindakan berani QJMotor untuk menembusi pasaran AS harus dikagumi tatkala negara itu mempunyai stigma terhadap produk buatan China di samping hubungan dingin antara kedua-dua negara ketika ini. 

Namun, sekiranya QJMotor berjaya menempatkan harga pada skala yang kompetitif kami percaya beberapa model akan mendapat perhatian tinggi antaranya model TRK yang cukup popular di Itali. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]