Legasi Massimo Tamburini Terus Hidup Dengan MV Agusta Tamburini Corse F43 – Terhad Kepada 25 Unit

Nama Massimo Tamburini pastinya terlintas dalam minda apabila terfikirkan pereka motosikal legenda. 

Sebagai penghargaan kepada ikon dunia dua roda itu, MV Agusta akan melancarkan MV Agusta Tamburini Corse F43 sempena ulang tahun ke-25 model F4.

Melihat kepada beberapa imej dikongsikan, model khas yang terhad kepada 25 unit itu menampakkan reka bentuk sama dengan jentera F4. 

Disebabkan syarikat Itali itu tidak lagi menghasilkan F4 ketika ini mungkin ramai yang menganggap bahawa model istimewa ini dibina berasaskan MV Agusta F3. 

Bagaimanapun, terdapat beberapa sebab yang membuktikan bahawa MV Agusta Tamburini Corse F43 ini dibangunkan dari model F4.

Pertamanya, empat ekzos yang dipaparkan sememangnya mirip dengan yang terdapat pada MV F4. Keduanya, bahagian kerangka juga  jelas diambil daripada model F4. 

Namun, klu terakhir melibatkan legasi Tamburini bersama MV Agusta sendiri kerana mendiang pernah menghasilkan sebuah jentera halo berasaskan F4. 

Jadi, pasti anaknya, Andrea Tamburini, mahu menyambung legasi dengan sebuah jentera yang mempunyai hubungan istimewa dengan ayahnya sekaligus menafikan dakwaan bahawa model tersebut adalah sebuah F3.

Ketika ini, tiada pengumuman rasmi mengenai ketersediaan model khas tersebut namun pihak yang berminat sudah boleh menghubungi MV Agusta untuk membuat permohonan. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]