Netizen Minta YB Anthony Loke Pantau Laluan Motosikal Di Lebuhraya Persekutuan

Advertisements

Tindakan Menteri Pengangkutan, YB Anthony Loke alami sendiri situasi menaiki LRT pada waktu puncak mendapat pujian orang ramai apatah lagi ‘tinjauan’ tersebut dilakukan tanpa pengetahuan pihak Prasarana.

Bagaimanapun, menjengah ke ruangan komen rata-rata turut meminta Loke untuk turut melakukan tinjauan di beberapa kawasan lain termasuk laluan motosikal di sepanjang Lebuhraya Persekutuan. 

Seorang pengguna Facebook dengan akaun Charles Leong, mengharapkan YB Anthony Loke membuat sesuatu terhadap jalan motosikal di sepanjang lebuhraya tersebut yang berada dalam keadaan tidak selamat. 

“Hi YB, mungkin ini bukan isu yang sepatutnya diselesaikan oleh Menteri Pengangkutan tapi saya ingin melaporkan bahawa lorong motosikal di sepanjang Lebuhraya Persekutuan dalam keadaan yang buruk dan tidak selamat. 

“Lampu dalam terowong tidak berfungsi, jalan tak diterangi oleh lampu, dan jalan berlubang dan tidak rata. 

“Lorong motosikal sepatutnya lebih selamat untuk penunggang tapi nampaknya ia lebih berbahaya. Harap pihak YB boleh membangkitkan isu ini dengan Menteri Kerja Raya,” jelasnya di ruangan komen. 

Bagaimanapun, isu jalan motosikal tersebut adalah dibawah kendalian Kementerian Kerja Raya di samping pemantauan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT).

Namun, kerisauan yang dibangkitkan itu adalah sesuatu perkara yang wajib diberi perhatian oleh kabinet baharu yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Advertisements