MODENAS Ninja 250 ABS, Z250 ABS Dapat Penarafan 5-Bintang MyMAP

MODENAS buat julung kalinya menerima penarafan lima bintang MyMAP daripada Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya (MIROS) bagi motosikal MODENAS Ninja 250 ABS dan Z250 ABS.

Penarafan itu diberikan susulan kedua-dua model tersebut berjaya mencapai standard keselamatan yang ditetapkan MIROS termasuk sistem ABS, fungsi klac assist/slipper serta chasis yang ringan. 

Menurut MODENAS, MyMAP secara rasmi memberi penarafan

lima bintang kepada kedua-dua model ini sebaik proses penilaian dan audit selesai dijalankan pada Oktober lalu. 

Pada masa sama, Ketua Pegawai Eksekutif MODENAS, Roslan Roskan, kongsi rasa teruja dengan penarafan tersebut.

“Kami di MODENAS amat berbangga dengan pengiktirafan yang telah dianugerahkan pada kedua-dua model Modenas Ninja 250 dan Modenas Z250 versi ABS. 

“Kedua model ini merupakan motosikal pertama yang menerima penarafan 5 bintang MyMAP bagi segmen Naked Bike dan Sports Bike bersasaran 250cc. 

“Dengan itu, kami amat berharap para pembeli akan lebih cakna dalam membuat keputusan ketika membeli motosikal dana lebih mementingkan teknologi keselamatan yang ditawarkan pada setiap motosikal mereka,” jelasnya.

Untuk rekod, MODENAS Ninja 250 ABS dan Z250 ABS antara model yang dijenamakan semula daripada Kawasaki dan dipasang sepenuhnya kilang MODENAS di Gurun, Kedah.

MODENAS Ninja 250 ABS dan Z250 ABS dikuaskan platform ‘parallel-twin’ 249cc DOHC, dengan penyejukan cecair yang menghasilkan 36hp pada 12,500rpm dan 23Nm pada 10,000rpm.

Kedua-dua model ini dipasarkan pada harga RM20,500 dan RM19,500

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply