Kawasaki Ninja ZX-25R Sah Masuk Malaysia Pertengahan 2023, Model CKD

Kawasaki Malaysia telah pun mengadakan sesi previu Kawasaki Ninja ZX-25R yang diadakan di Litar Antarabangsa Sepang sempena minggu MotoGP.

Menariknya, model yang dipamerkan merupakan model 2023 yang baru sahaja dilancarkan di Indonesia baru-baru ini.

Ini bermakna Ninja ZX-25R itu merupakan model yang telah di naik taraf bagi tahun 2023 antaranya dengan ciri baharu seperti skrin TFT, suspensi depan Showa SFF-BP boleh laras dan ekzos baharu yang kini mencapai standard Euro 4.

Ketua Pegawai Eksekutif MODENAS, Roslan Roskan juga memaklumkan model yang akan dipasarkan di Malaysia pada pertengahan tahun depan itu adalah model terkini (2023).

Lebih mengejutkan, Roslan turut mendedahkan bahawa Kawasaki Ninja ZX-25R itu akan dipasarkan sebagai model CKD, bererti dipasang sepenuhnya di kilang MODENAS yang terletak di Gurun, Kedah.

Bagaimanapun, harga rasmi tidak didedahkan lagi – sehingga hari pelancaran – namun di Indonesia model ini dijual pada harga sekitar RM37k.

Namun begitu, pasaran Indonesia baru-baru ini turut menerima varian ‘flagship, menerusi Ninja ZX-25RR yang dibezakan dengan monoshock Showa BFRC belakang boleh laras. 

Untuk rekod, Kawasaki Ninja ZX-25R 2023 ini dikuasakan enjin empat silinder DOHC 249.8 cc, yang dipadankan bersama ransmisi enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa 50hp pada 15,500 rpm dan 22.9Nm pada 14,500 rpm.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply