Op Samseng Jalanan – 240 Remaja Masuk Pukat

Gara-gara seronok berlumba sesama sendiri, seramai 240 remaja telah ditahan pihak berkuasa dalam Op Samseng Jalanan yang diadakan di Jalan Pegawai, Alor Setar, Kedah.

Operasi yang berjalan pada 3.30 pagi itu berkesudahan dengan 240 remaja lelaki dan perempuan membabitkan 189 motosikal dan 36 kereta telah ditahan.

Perkara itu disahkan Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Ahmad Shukri Mat Akhir yang menjalankan operasi dibantu 30 pegawai dan anggota Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar.

Sebelum penahanan dibuat, Ahmad Shukri mendedahkan pihaknya telah membuat pemantaun dua jam lebih awal bagi mengesan aktiviti kumpulan remaja tersebut.

Jelas Ahmad Shukri, dua persimpangan lampu isyarat di kawasan berkenaan telah dijadikan garisan perlumbaan dan disaksikan ramai remaja lain di bahu jalan.

Meskipun ada cuba melarikan diri selepas terkejut dengan kehadiran polis namun percubaan sekumpulan remaja terbabit gagal ekoran setiap laluan keluar telah pun dikepung. – KOSMO 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply