Honda ADV 160 Dilancarkan Di Indonesia – 16HP, 14.7Nm

Astra Honda Motor akhirnya merasmikan pelancaran Honda ADV 160 untuk pasaran negara itu.

created by Polish

Bagi tahun 2022, skuter ‘adventure’ kompak itu kini dikuasakan enjin yang lebih besar, 156.9cc berbanding 149cc sebelum ini. Platform baharu itu juga menyaksikan Honda ADV 160 kini menawarkan 16hp dan 14.7Nm berbanding 14.8hp dan 13.8Nm sebelum ini.

Selain itu, naik taraf terbesar lain juga menyaksikan ADV 160 kini dilengkapi fungsi Honda Selectable Torque Control (traction control).

Dipasaran Indonesia, dua varian ditawarkan dengan varian standard hadir dengan fungsi brek CBS (Combine Braking System) sementara versi tertinggi dilengkapi HSTC dan ABS.

Menurut laporan rakan media Indonesia Iwanbanaran.com, versi ABS dengan HSTC ditawarkan pada harga INR39.25 juta (RM11.5k).

Bagaiamanapun, rekaan keseluruhan masih kekal sama seperti generasi sebelumnya namun beberapa ciri telah dinaik taraf antaranya di bahagian papan pemuka yang kini menampilkan meter digital berwarna manakala panel info yang memaparkan lampu isyarat, highbeam dan ABS kini telah disatukan dengan meter digital. – Iwanbanaran

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]