Asyik Kemalangan, Ayah Suruh Anak Jual Kawasaki Z1000

Gara-gara dua kali mengalami kemalangan motosikal berkuasa tinggi, ayah kepada pelakon lelaki Raja Atiq telah meminta anaknya itu untuk menjual motosikal jenis Kawasaki Z1000 miliknya.

Raja Atiq yang terkenal dengan lakonan dalam drama siri Nur, terlibat dalam dua kemalangan bersama motosikal berkuasa tinggi tersebut.

Dia bingkas membaiki motosikal tersebut selepas kemalangan pertama namun selepas kemalangan kedua yang dialami di Bukit Fraser, Pahang pada 11 Mac lalu, motosikal tersebut masih tersadai.

“Abi (bapa) kata sudah dua kali kemalangan dengan motosikal yang sama, lebih baik saya jual sahaja.

“Lagipun saya baru berusia 22 tahun. Bagi Abi, saya masih terlalu muda untuk membawa motosikal berkuasa tinggi, lebih baik tunggu apabila lebih matang.

“Selepas kemalangan terbaharu ini, saya masih berfikir sama ada untuk membaiki semula atau menjualnya. Orang kata, jangan gunakan lagi kerana badi bimbang akan kemalangan sekali lagi,” jelasnya kepada Kosmo.

Menurut pelakon tersebut, sepanjang hidupnya, dia telah kemalangan sebanyak tujuh kali dengan satu daripadanya babitkan kereta.

Namun, dia akui belum muncul rasa serik.

“Kalau kata trauma dan fobia, memang masih ada kerana selepas dua bulan kemalangan sakit pada bahagian bahu masih belum pulih sepenuhnya.

“Tetapi saya tidak serik untuk menunggang motosikal kerana sudah minat,” tambahnya.

Kawasaki Z1000 (2012) milik Raja Atiq merupakan motosikal jenis ‘naked’ yang dikuasakan enjin 1,043cc yang mampu menghasilkan 136.1hp. – Kosmo

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply