Pemandu Singapura Tak Bayar Lepas Isi Minyak Di Johor

Seorang pemandu warga Singapura telah didapati tidak membuat pembayaran selepas selesai mengisi minyak di sebuah stesen minyak di Bukit Indah, Johor Bahru.

Menurut laporan, pemandu kereta jenis Kia Sorento itu telah mengisi minyak jenis diesel namun setelah selesai mengisi, pemandu tersebut telah cabut tanpa selesaikan bayaran.

Stesen minyak tersebut kemudiannya meletakkan notis dan gambar (dari CCTV) dan menggesa pemandu tersebut untuk kembali dan membuat pembayaran.

26May2022 #SNA9151S KIA Sorento Diesel failed to made payment for fuel at Bukit Indah, Johor. Quoted Bukit Indah JB petrol station cashier asks to post.

Posted by SGRV ADMIN on Thursday, 26 May 2022

Makluman kejadian telah dikongsi di laman Facebook SGRV Admin dengan kapsyen “Kia Sorento Diesel gagal membuat bayaran di Bukit Indah, Johor” dan turut mendedahkan juruwang stesen minyak tersebut telah meminta agar hebahan tersebut dibuat.

Untuk rekod, kereta dengan pendaftaran asing dibenarkan untuk mengisi diesel di Malaysia namun terhad kepada 20L sehari dan hanya di stesen minyak dalam radius 25 kilometer dari sempadan Malaysia-Singapura.

Jika dibandingkan, harga diesel di Singapura adalah SGD3 (RM9.60) seliter manakala di Malaysia diesel diletakkan pada RM2.15 seliter bagi Euro 5 B10 dan B20.

Ini bermakna pemandu Kia Sorento itu menikmati penjimatan yang banyak dengan mengisi di Malaysia apatah lagi apabila mengelak daripada membuat pembayaran.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]