Lihat Stuntman Menarik Pesawat Menggunakan Vespa

Setelah lama tak melihat aksi lagak ngeri “stuntman” dari Austria, Günter Schachermayr, akhirnya beliau telah melakukan aksi baru menaiki Vespa.

Aksi terakhir kami melihatnya, beliau menuruni cerobong Slovakia dengan Vespa, dan kali ini beliau tarik pesawat pula menggunakan Vespa!

Dalam video di bawah ini, Schachermayr menggunakan Vespa oren sebagai tunda pesawat di landasan. Pesawat yang dimaksudkan bukanlah pesawat penumpang besar, tetapi Cessna kecil yang lebih ringan, tetapi masih besar juga kalau banding dengan Vespa itu.

Terdapat lebih banyak lagiyang diperlukan untuk aksi ini daripada sekadar memasang tali tunda antara Vespa biasa dan pesawat.

Walaupun pesawat itu lebih ringan jika dibandingkan dengan pesawat lain, ia pasti tetap sukar, kerana enjin skuter menggerakkan roda belakang, dan berat penunggang juga terletak di atas roda belakang.

Perkara ini pada dasarnya bermakna bahawa Schachermayr akan perlu menaikkan roda hadapannya sepanjang masa tidak kira apa pun, jadi kenapa perlu roda hadapan kalau tak digunakan?

Nampaknya itulah yang beliau lakukan, dan walaupun ini sebahagian dari aspek pertunjukan, ketiadaan roda hadapan juga membantu imbangan yang diperlukan untuk melaksanakan aksi ini dengan jayanya.

Hasil akhir yang anda boleh lihat dalam video ini, walaupun tidak berapa pantas, dipenuhi dengan Schachermayr yang sentiasa mengalihkan kakinya untuk mengekalkan keseimbangan yang baik sambil terus menarik pesawat itu atas Vespa monowheelnya ini.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]