Honda BeAT 2022 – Perkenal Warna Baharu, Harga Bermula RM5,765

Tampil dengan rekaan dan grafik yang terkini, Boon Siew Honda telah memperkenalkan skuter kompak Honda BeAT dengan harga bermula RM5,765.

Dengan elemen Sporty dan Moden yang dimiliki, Honda BeAT mampu menarik minat pengguna yang lebih muda dan tidak melupakan aspek utama iaitu sebagai alat pengangkutan yang boleh dipercayai.

Terdapat empat pilihan warna yang ditawarkan, iaitu Clipper Yellow, Pearl Magellanic Black, Vivacity Red dan Pearl Nighfall Blue.

Honda BeAT dijana oleh enjin eSP (enhanced Smart Power) dengan sistem pembakaran PGM-FI yang menghasilkan kuasa maksimum 8.67hp pada 7,500rpm dan tork 9.53Nm pada 6000 rpm.

Enjin eSP tersebut melepasi tahap piawaian emisi Euro 4 dan Energy Efficient Vehicle (EEV) dimana penggunaan bahan api adalah sangat jimat iaitu sekitar 59.1 km/liter (WMTC test mode).

Dari aspek tunggangan, Honda BeAT mendapat sentuhan inovasi enhanced Smart Architecture Frame (eSAF) yang semestinya menjamin keselesaan penunggang.

Skuter kompak ini bukan sahaja mudah dikawal, malah menawarkan lebih ruang tangki bahan api berkapasiti 4.2 liter lengkap dengan ruang simpanan seluas 11.7 liter.

Antara ciri dan kelengkapan yang terdapat pada sebuah Honda Beat adalah sistem lampu LED, Side Stand Switch dan Combined Braking System (CBS) yang berfungsi memindahkan tekanan brek pada tahap optimum kepada roda hadapan dan belakang.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply