RASMI: Hafizh Syahrin Ke WorldSBK 2022 Bersama MIE Racing Honda Team

Pasukan MIE Racing Honda Team dengan rasminya mengumumkan Hafizh Syahrin sebagai pelumba pasukan itu bagi menghadapai saingan Kejuaraan Superbike Dunia (WorldSBK) 2022.

Hafizh bakal digandingkan bersama Leandro ‘Tati’ Mercado, yang turut diumumkan sebagai pelumba rasmi musim depan selepas mempamerkan prestasi memberangsangkan musim ini.

*Leandro ‘Tati’ Mercado

Pelumba negara itu bakal memulakan karier baharu selepas disahkan akan meninggalkan pentas Moto2 bersama NTS RW Racing hujung musim ini.

Pada masa sama, MIE Racing Honda Team turut mengesahkan bahawa Hafizh dan Mercado bakal beraksi dengan jentera Honda CBR1000RR-R Fireblade.

“Saya mahu mengucapkan terima kasih kepada pasukan terutamanya Midori Moriwaki dan Honda atas kepercayaan mereka ke atas saya.

“Saya yakin kami mampu bekerjasama dan menghasilkan keputusan yang baik. Saya akan berikan yang terbaik,” jelas Hafizh dalam satu kenyataan rasmi dikeluarkan MIE Racing Honda Team.

Pada masa sama, pelumba berusia 27 tahun itu juga tidak sabar memulakan cabaran baharu di pentas WorldSBK.

“Ini adalah cabaran baharu buat saya tetapi saya tak sabar untuk mulakannya! Saya mahu berterima kasih kepada penaja, ahli keluarga, sahabat dan peminat atas sokongan berterusan mereka.

Terima kasih semua,” tambah Hafizh.

Pengalaman luas Hafizh terutamanya selepas menghabiskan dua musim di MotoGP dan enam musim di Moto2 dilihat sebagai aspek penting dalam membantu cabaran pasukan satelit Honda itu di WorldSBK musim depan.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]