66 Sekolah Di Putrajaya, Hulu Selangor Terima Sumbangan 7,700 Pelindung Muka – Perodua

Perodua meneruskan inisiatif dalam memberi bantuan sewaktu pandemik Covid-19 apabila menyumbang lebih 7,700 pelindung muka kepada 66 buah sekolah rendah sekitar Putrajaya dan Hulu Selangor.

Ini adalah usaha kedua Perodua selepas menyumbang lebih 11,000 pelindung muka di sekolah menengah sekitar kawasan sama, Jun lalu.

Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Dato’Zainal Abidin Ahmad menyifatkan usaha ini adalah sebagai penghargaan kepada semua pihak yang terlibat dalam menangani Covid-19.

“Tujuan sumbangan ini adalah – pertama, untuk perlindungan, kesihatan dan kesejahteraan para murid, guru dan kakitangan sokongan; kedua, sebagai tanda penghargaan kepada kerajaan atas usaha-usaha mereka dalam menangani COVID-19; dan ketiga, sebagai tanda penghargaan kepada masyarakat sekeliling yang telah menyokong dan menyambut baik kami selama 27 tahun kami bertapak di sini.

“Kami mengucapkan terima kasih kepada sekolah-sekolah kerana memberi kami peluang ini untuk bekerjasama dengan masyarakat dalam menyokong perjuangan Malaysia menentang pandemik ini,” jelasnya.

Setakat ini, Perodua telah menyumbang sejumlah 30,000 pelindung muka antaranya kepada Jabatan Pendidikan Wilayah Persekutuan Putrajaya, Majlis Daerah, Pejabat Pendidikan Daerah, klinik Hulu Selangor, Majlis Perbandaran Selayang dan peniaga pasar pagi dan malam di Hulu Selangor.

Pada masa sama, Dato Zainal turut menggesa orang ramai untuk terus mengambil langkah berjaga-jaga.

“Di Hari Malaysia ini, Perodua, sebagai syarikat yang prihatin, bertanggungjawab dan mengutamakan insan, ingin menyeru rakyat Malaysia supaya terus berwaspada dan mematuhi semua garis panduan kesihatan dan keselamatan yang ditetapkan oleh pihak kerajaan, agar kita dapat menewaskan COVID-19 sebagai satu negara,” tambahnya.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]