Pembeli Mengadu Tayar Tak Bagus, Ini Respon Penjual Michelin

Seorang pelanggan meluahkan rasa tidak puas hati dengan pembelian tayar dibuat menerusi aplikasi atas talian, bulan lalu.

Difahamkan, pelanggan tersebut telah membeli tayar menerusi Shopee namun perlu hadir ke bengkel penjual di Kepong bagi pemasangan (percuma) termasuk balancing.

Bagaimanapun, pelanggan tersebut berkongsi reviu satu bintang di ruang reviu penjual terbabit dan menyatakan bagaimana dia terbabas ketika menyelusuri selekoh di lebuhraya Karak meskipun tidak memandu dengan laju.

Dia kemudiannya turut mengkritik bahawa si penjual tidak melakukan ‘balancing’ dengan baik selepas tayar dipasang dan tiada sebarang kad waranti disediakan.

Bagaimanapun, menerusi info yang dibalas si penjual mendedahkan, pelanggan itu hanya membeli dua pasang tayar jenis Michelin XM2+ yang direka khas untuk pemanduan selesa dan bukannya khas untuk prestasi di atas jalan raya yang basah.

Malah, penjual menjelaskan balancing hanya dilakukan terhadap dua tayar Michelin yang dibeli dan bukannya dua unit tayar lama jenama Silverstone.

Apa yang mencuri perhatian adalah respon terakhir si penjual kepada pelanggan, ‘pandu (Perodua) Axia macam Mercedes A Class, sejujurnya apa yang kamu jangkakan daripada Axia?’

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]