Netizen Berang AEON Credit Hanya Tangguh Bayaran Sebulan

Susulan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang berkuatkuasa sejak 18 Mac lalu, orang ramai diarahkan untuk duduk dirumah dalam usaha membendung Covid-19.

Situasi terbabit turut memberi kesan terhadap status kewangan lantas kerajaan menerusi Bank Negara Malaysia telah mengumumkan penangguhan bayaran balik pinjaman bagi motosikal, kereta, rumah dan sebagainya selama enam bulan dalam usaha meringankan beban tanggungan orang ramai.

Menerusi pengumuman di laman Facebook AEON Credit Service, badan peminjam itu mengumumkan penangguhan selama satu bulan.

Sebagai Institusi Bukan Bank, AEON Credit tidak termaktub dengan pelaksanaan penangguhan selama enam bulan oleh Bank Negara.

Bagaimanapun, keputusan itu mencetuskan ketidakpuasan hati netizen yang mendakwa AEON Credit tidak memahami kepayahan dihadapi peminjam sewaktu PKP.

Menurut AEON Credit, penangguhan satu bulan itu berkuatkuasa 1 April 2020 dan tiada caj tambahan dikenakan terhadap pelanggan.

Pada masa sama, pihak yang akan terus terkesan dengan bayaran balik pinjaman boleh menghubuni AEON Credit bagi melaksanakan penstrukturan semula bayaran balik.

Jangan lupa ikuti kami di YouTube dan Instagram!

VIDEO HARI INI

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply