Redah 200KM Dengan YSuku Tanpa Lesen, Hasrat Jumpa Tunang Tergendala

Gambar hiasan

Hajat seorang lelaki yang bertindak menunggang motosikal jenis Yamaha Y15ZR (YSuku) sejauh 200km untuk berjumpa dengan tunangnya tidak kesampaian apabila disita Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Melaka.

Menurut laporan Harian Metro, lelaki tersebut yang bekerja sebagai mekanik ditahan ketika operasi bersepadu di Lebuh Alor Gajah-Melaka-Jasin (AMJ).

Mekanik berusia 22 tahun itu difahamkan sedang dalam perjalanan dari Pontian, Johor menuju ke Alor Gajah, Melaka untuk berjumpa dengan tunangnya.

Pengarah JPJ Melaka, Muhammad Firdaus Shariff memaklumkan bahawa lelaki berkenaan menunggang tanpa lesen di samping jentera YSuku tersebut menggunakan nombor plat kenderaan yang ‘fancy’.

Sebanyak 654 kenderaan diperiksa dan 389 saman dikeluarkan dalam operasi yang membabitkan lebih 146 pegawai dan anggota JPJ, Polis Diraja Malaysia (PDRM), Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Jabatan Imigresesn Malaysia (JIM) Melaka, Jabatan Keselamatan Jalan Raya dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

(SUMBER: Harian Metro)

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply