MBP C650V Sedia Cabar Harley-Davidson 883 Di Eropah – 68.4HP, 61Nm

Rata-rata motosikal ‘cruiser’ yang berada dalam segmen pertengahan dibarisi model yang agak ketinggalan antaranya Kawasaki Vulcan 650S dan Harley-Davidson Iron 883. 

Ini kerana segmen itu jarang diberikan tumpuan sekaligus pengeluar motosikal sedia ada tidak memberi penekanan terhadap pembangunan model baharu. 

Memahami perkara itu, MBP (Moto Bologna Passione), telah melancarkan C650V sebuah motosikal ‘cruiser’ yang tampil dengan rekaan lebih segar dan agresif di samping menawarkan ciri moden.

MBP C650V jelas kelihatan ‘sporty’ dan agresif berbanding Iron 883 terutamanya reka bentuk tangki yang dipadankan bersama ‘corong udara’ di bahagian kiri dan kanan.

Tidak lupa juga, C650V didatangkan dengan tayar gempal bersaiz 16-inci dan dipadang bersama rim jenis lidi (wire-spoked). 

Menariknya, pakej suspensi juga curi perhatian dengan fork depan jenis USD dari Kayaba dan penyerap hentakan berkembar belakang juga dari Kayaba.

Sistem brek pula terdiri daripada kaliper brek axial (berkembar) dari Nissin yang dipadankan bersama caker brek 300m depan dan 240mm (tunggal) belakang. Tidak lupa juga, C650V ini dilengkapi dengan ABS dwi-saluran. 

Sementara itu, MBP C650V ini juga lebih berkuasa berbanding Harley-Davidson Iron 883, dengan enjin V-Twin 647cc itu menghasilkan 68.4hp dan 61Nm. Enjin tersebut pula dipadankan bersama transmisi 6-kelajuan dan menawarkan sistem penyejukan cecair. 

Tinjauan ke bahagian elektronik pula meletakkan C650V jauh mendahului Iron 883, terutamanya dengan kehadiran panel meter TFT 5-inci yang boleh disambung ke telefon pintar, sitem hidup tanpa kunci, serta lampu LED penuh. 

Untuk rekod, MBP merupakan jenama motosikal berpangkalan di Itali namun dimiliki jenama motosikal China, Keeway yang juga milik QJMotor. 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]