KTM Tendang Remy Gardner, Dakwa ‘Tak Profesional’

Pelumba pasukan Tech3 KTM, Remy Gardner, luah rasa kecewa dengan pengurusan pasukan itu selepas disahkan khdimatnya tidak lagi diperlukan menjelang musim 2023.

Gardner, yang sebelum ini dikaitkan dengan perpindahan ke sebuah lagi pasukan KTM, GASGAS, ternyata berputih mata apabila diberitahu tidak ada tempat untuknya bersama pasukan itu.

Perkembangan terbaru itu ternyata mengejutkan apatah lagi pelumba Australia itu menyumbangkan kejuaraan dunia Moto2 bagi kem KTM, musim lalu.

Gardner dibawa ke kelas premier bersama rakan sepasukan Moto2, Raul Fernandez dan ditempatkan di Tech3 KTM bagi musim 2022.

Namun ketika Fernandez disahkan akan beraski bersama RNF Aprilia MotoGP bagi musim 2023, Gardner pula akan ketiadaan pasukan musim depan.

Bercakap kepada Crash.net, Gardner luah rasa kecewa.

“Tiada sebarang kepastian ketika ini tetapi saya tidak akan berada di MotoGP.

“Saya telah berikan 100 peratus untuk mereka (KTM) dan saya mahu kekal disini tetapi mereka telah hancurkan hati saya,” jelasnya.

Dengan ketiadaan Gardner, hampir pasti KTM akan memberi slot di Tech3 GASGAS kepada pelumba Moto2, Augusto Fernandez yang ketika ini sedang mencabar kejuaraan. 

Dalam perkembangan sama, Gardner mendedahkan bahawa pihak pengurusan memberitahu dia tidak cukup profesional untuk kekal bersama pasukan itu.

“Saya rasa seperti tidak dihargai dengan kejuaraan dunia Moto2 yang saya hadiahkan untuk mereka. Saya sentiasa berikan yang terbaik tetapi itu tidak cukup untuk mereka.

“Apa pun, saya akan terus berikan 100 peratus, bukan untuk orang lain tetapi untuk diri saya sendiri,” tambahnya.

Saingan MotoGP kembali bersambung hujung minggu ini di Litar Misano.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]