Tiada Jaminan Damok Dapat Tiket Wildcard Beraksi Di MotoGP Malaysia – SIC

Ketua Pegawai Eksekutif Litar Antarabangsa Sepang, Azhan Shafriman Hanif mendedahkan tiada jaminan bahawa pelumba negara, Syarifuddin Azman @ Damok akan mendapat tiket ‘wildcard’ pada GP Malaysia akan yang berlangsung pada 21 hingga 23 Oktober ini.

Damok sebelum ini telah pun membuat empat penampilan di Kejuaraan Dunia MotoGP di kelas Moto3 di Portimao, Jerez, Catalunya dan Aragon, musim lalu.

Walaupun mempamerkan aksi memberangsangkan namun kelibatnya gagal memancing sebarang pasukan di Moto3 bagi pembukaan musim 2022. 

Sebaliknya, pelumba berusia 20 tahun itu kekal beraksi di FIM Junior GP bersama pasukan Monlau Motorsport. 

Meskipun meduduki tempat kedua keseluruhan kejuaraan ketika ini, namun senario itu belum cukup untuk memikat SIC.

“Setakat ini kebanyakan pelumba kita belum menunjukkan prestasi memberangsangkan, kita ada Damok yang sudah empat kali beraksi di Moto3, jadi untuk dia yakinkan kami (SIC) dia perlu me­ningkatkan prestasinya.

“Kami tidak mahu hantar pelumba sekadar menyertai perlumbaan, kami mahu pelumba yang mampu bersaing dan menunjukkan keputusan bagus,” jelas Shafriman kepada Utusan.

Damok kini mempunyai peluang terakhir untuk memikat SIC pada pusingan keenam FIM Junior GP yang akan berlangsung di Misano pada 3 September 2022. – Utusan

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply