Lebih 30,000 Peminat Banjiri Program RXZ Members 4.0 Di Terengganu

Lebih 30,000 pengunjung telah membanjiri perkarangan Litar Permotoran Terengganu, Kompleks Sukan Gong Badak di Terengganu bagi menghangatkan program RXZ Members 4.0 yang berlangsung pada Sabtu.

Program tersebut turut memperlihatkan himpunan jentera Yamaha RXZ terbesar di Malaysia yang dianjurkan buat kali keempat selepas kali pertama diadakan pada 2017 dan kali terakhir pada 2019.

Perhimpunan terbesar itu turut dimeriahkan dengan kehadiran Perdana Menteri, Dato’ Sri Ismail Sabri Yaakob yang membuat pengumuman yang mengujakan peminat sukan permotoran tempatan.

Menurut beliau, kerajaan bercadang untuk membina litar khas bagi perlumbaan ‘drag’ di setiap negeri sebagai usaha membangunkan sukan permotoran tempatan disamping memberi platform lebih selamat untuk anak muda negara berlumba.

“Apabila litar itu siap, ia akan memberi peluang kepada belia untuk membabitkan diri dengan lebih serius dalam sukan permotoran mengikut saluran yang betul.

“Perlumbaan drag mungkin tidak terlalu bahaya jika dibandingkan dengan perlumbaan trek kerana ia hanya memerlukan jalan yang lebih pendek dan lurus,” jelasnya ketika perasmian RXZ Members 4.0 pada Sabtu.

Sementara itu, program RXZ Members 4.0 turut menyaksikan beberapa pengunjung bertuah membawa pulang hadiah berupa sebuah Yamaha R1 dan dua unit Yamaha RXZ. – BH

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply