Pemandu Ford Ranger Dan Penumpang Lamborghini Didenda RM2,000

Mahkamah Majistret Kulai telah menjatuhkan hukuman denda RM2,000 kepada pemandu Ford Ranger yang terlibat dalam kemalangan dengan sebuah Lamborghini dalam insiden yang berlaku Mac lalu.

Pemandu Ford Ranger, seorang wanita berusia 28 tahun telah di denda sebanyak RM2,000 atas kesalahan memandu secara melulu sehingga menyebabkan kemalangan.

Sementara, pengawal peribadi yang merupakan penumpang dalam kereta jenis Lamborghini turut dikenakan denda RM2,000 susulan tindakannya menampar pemandu wanita berkenaan.

Pemandu wanita terbabit akan berdepan penjara sebulan jika gagal membuat bayaran manakala pengawal berusia 44 tahun itu berdepan penjara dua bulan jika gagal membayar denda tersebut.

Insiden kemalangan pada Mac itu turut tular di media sosial yang memaparkan Ford Ranger tersebut dipandu secara melulu sehingga berlakunya kemalangan dengan sebuah Lamborghini berwarna hijau.

Insiden itu turut menyebabkan konvoi beberapa kereta mewah memberhentikan kenderaan di tengah-tengah lebuh raya untuk bersemuka dengan pemandu wanita tersebut. – Utusan Online

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply