Berdiri Di Jalan Raya, Penunggang Motosikal Tak Puas Hati Kena Hon

Jalan Temiang-Pantai sememangnya menjadi tumpuan kelab kereta dan geng motosikal di Malaysia.

Sebelum ini, sekumpulan kelab kereta Honda mencetuskan rasa kurang senang pengguna jalan raya lain apabila bertindak meletak kereta di lorong kecemasan untuk tujuan berkumpul dan bergambar.

Terbaru, beberapa penunggang motosikal telah dirakam ‘dashcam’ meletakkan motosikal di lorong kecemasan jalan raya berkenaan.

Bagaimanapun, salah seorang daripada penunggang motosikal tersebut dilihat berdiri di jalan raya sewaktu kedatangan kereta yang merakam insiden tersebut.

Pemandu kereta terbabit kemudiannya bertindak membunyikan hon sebagai tanda amaran kedatangan kereta. Namun, tindakan itu mencetuskan rasa tidak puas hati lelaki tersebut yang bertindak menghayunkan tangannya sambil memegang sesuatu objek (yang tidak dapat dikenal pasti) ke arah kereta terbabit.

Meskipun rakaman ‘dashcam’ itu terhenti namun jelas insiden tersebut tidak seharusnya berlaku apatah lagi tindakan berdiri jalan raya di samping motosikal diletakkan di lorong kecemasan bukan sahaja membahayakan malah boleh menyusahkan pengguna jalan raya lain.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply