RASMI: Aprilia MotoGP Sambung Kontrak Espargaro-Vinales

Aprilia telah pun menyambung kontrak Aleix Espargaro dan Maverick Vinales untuk tempoh dua tahun lagi.

Perkara itu diumumkan sewaktu sidang media yang diadakan pada Khamis di Mugello yang menyaksikan Espargaro dan Vinales akan kekal bersama pasukan Aprilia MotoGP hingga 2024.

*Aleix Espargaro #41

“Pengesahan ini sememangnya dinantikan.

“Kami telah bekerja keras dan membangun bersama. Daripada satu harapan bertukar jadi realiti.

“Pada 2021, kami telah pun nampak tanda jelas untuk maju kedepan dan kini kami mampu memberi saingan secara konsisten dengan pelumba terbaik dunia.

“Dapat meneruskan perjuangan ini bersama Aprilia adalah satu kebanggaan bagi saya. Kami akan terus membangun dan membuktikannya di litar,” jelas Espargaro.

Penyambungan kontrak Espargaro sememangnya dijangka apatah lagi pelumba Sepanyol itu berjaya meletakkan diri dikalangan pencabar kejuaraan musim ini selepas merekodkan satu kemenangan dan tiga podium berturut-turut.

*Maverick Vinales #12

Walaupun kecemerlangan Espargaro gagal dicerminkan rakan sepasukan, Vinales, namun Aprilia terus meletakkan kepercayaan terhadap pelumba itu yang masih lagi dalam proses penyesuaian dengan jentera RS-GP.

“Saya sangat teruja dapat meneruskan kerja saya bersama Aprilia Racing. Pasukan ini telah berkembang dan kami akan meneruskan usaha untuk mencapai sasaran.

“Saya percaya dengan projek ini, dan gembira kerana dapat menjadi sebahagian daripadanya. Pengesahan ini memberi saya ketenangan untuk bangun bersama pasukan ini,” ujar Vinales.

Saingan MotoGP kembali bersambung hujung minggu ini di Itali.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]