MotoGP: Marc Marquez Hampir Pasti Sertai Ujian Pra-Musim Di Sepang

Tinggal lagi dua minggu sebelum ujian pra-musim rasmi MotoGP membuka tirai di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) sekaligus menandakan permulaan kepada musim 2022.

Beberapa minggu lalu, Marc Marquez dicanang tidak akan bertandang ke SIC susulan masih dalam proses pemulihan selepas mengalami diplopia (double vision) ekoran terlibat kemalangan sewaktu latihan hujung musim lalu.

Pelumba Repsol Honda itu bagaimanapun berjaya kembali menunggang motosikal selepas mendapat lampu hijau daripada pasukan perubatan.

Selang beberapa hari kemudian, Marquez kembali di atas jentera Honda RC213V-S di litar Autodromo Internacional do Algarve buat julung kalinya dalam tempoh tiga bulan dalam usaha untuk kembali mendapatkan rentak.

Dia kemudiannya mengesahkan akan menggunakan peluang itu untuk meningkatkan sesi latihan sebagai persiapan ke SIC pada Februari.

“Kami masih ada baki dua minggu sebelum bermulanya ujian di Sepang jadi saya akan gunakan peluang ini untuk tingkatkan latihan fizikal dan berlatih dengan jentera saya,” jelas Marquez.

Meskipun akui masih perlukan masa untuk mencapai keserasian dengan jentera Honda itu, namun Marquez tidak sabar untuk ke Litar Sepang, bulan depan.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]