SIC Tak Sambung Kontrak, Adam Norrodin Enggan Salahkan Sesiapa

Pelumba negara, Adam Norrodin, tidak akan terlibat dengan Kejuaraan CEV Moto2 Eropah bagi musim 2022 setelah kontraknya bersama Litar Antarabangsa Sepang (SIC) tidak disambung.

Senario itu juga menyaksikan harapan Adam untuk sertai Kejuaraan Dunia MotoGP juga terkubur.

Selain tidak disambung kontrak dengan SIC, Adam yang sebelum ini bersama pasukan Liqui Moly Intact SIC juga berdepan kesukaran mencari pasukan baharu dan penaja.

Hal ini kerana menurut Adam, kekangan masa itu timbul ekoran SIC hanya bangkitkan isu kontrak baru-baru ini setelah semua pasukan telah pun mengesahkan perancangan musim 2022.

Namun, Adam enggan salahkan sesiapa sebaliknya enggan berputus asa dan akan terus mengadakan perbincangan dengan pasukan lain demi kelangsungan kariernya.

“Saya tak salahkan sesiapa. Saya tahu SIC juga mempunyai kekangan. Cuma saya memang sangat berharap untuk meneruskan kerjaya saya dalam dunia permotoran ini.

“Sebab motosikal ini adalah karier saya dan saya sudah lama berkecimpung dalam dunia ini. Jika boleh memang saya tak mahu berhenti,” ujar Adam.

Meskipun nasib tidak menyebelahi pelumba berusia 23 tahun itu namun Adam bertegas enggan mengaku kalah.

“Walaupun peluang untuk ke MotoGP sudah tiada lagi, saya tak nak berputus asa dengan karier saya.

“Saya akan cuba dapatkan tempat kosong untuk membolehkan terus berlumba. Kalau tak ada rezeki dalam MotoGP mungkin ada rezeki saya di tempat lain,” tambahnya.

Sementara itu, Adam juga berharap dapat beraksi di Kejuaraan Motosikal Asia (ARRC) sekiranya berpeluang. – HM

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply