Razlan Razali Mohon Maaf Pada Petronas

Datuk Razlan Razali, yang masih memikul jawatan selaku prinsipal pasukan Petronas Sepang Racing Team sehingga 31 Disember ini, telah membuat permohonan maaf terhadap Petronas.

Permohonan maaf itu dibuat selepas Razlan membuat pendedahan dan luahan mengenai perpisahan dengan Petronas selaku penaja utama SRT sewaktu temu bula bersama media Jerman, Speedweek pada Oktober dan November.

Kedua-dua temu bual itu mendedahkan pelbagai perkara, termasuk perpisahan dengan pengurus pasukan, Johan Stigefelt yang telah bersama Razlan untuk tempoh lama serta akui berasa kesal mengambil Valentino Rossi yang telah memasuki musim terakhirnya sebelum bersara.

Razlan juga memaklumkan dia berasa kesal menolak tawaran kontrak baharu dengan bajet dikurangkan daripada Petronas.

Meskipun pendedahan tersebut meliputi pelbagai aspek namun isu dengan Petronas paling mencuri perhatian apabila Razlan mendakwa pertukaran staf di jabatan pemasaran Petronas sebagai punca penajaan SRT ditarik balik.

Senario itu ternyata membuatkan Petronas tidak senang duduk lantas memaksa Razlan membuat permohonan maaf.

Dalam satu kenyataan, pengendali RNF Racing Team itu meluahkan rasa kesal atas impak yang ditinggalkan artikel tersebut.

“bukan niat saya untuk memwujudkan ketegangan antara diri saya dan pihak yang terlibat. Untuk itu, saya memohon maaf jika pihak yang disebut oleh wartawan ini terkesan,” jelasnya.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]