Kenapa Stesen Shell Jadi ‘Port’ Pilihan Untuk Geng Motosikal

Dulu, stesen minyak hanyalah tempat penghentian bagi mengisi minyak kenderaan dan mungkin mendapatkan beberapa makanan dan minuman sebelum meneruskan perjalanan.

Namun sekarang, ianya lebih dari itu, kini stesen minyak menjadi ‘one stop centre’ yang membolehkan kita mengisi minyak, mengisi perut serta memudahkan umat Islam menunaikan solat lima waktu.

Tak cukup dengan itu, pengalaman di stesen minyak terus berkembang dengan Shell Malaysia selaku peneraju terutamanya menerusi inisiatif terbaru dikenali sebagai Shell Advance MotoCare Express atau SAMCE.

Inisiatif baharu ini membolehkan geng motosikal servis kuda kesayangan masing-masing sementara tunggu kawan yang asyik dengan alasan ‘on the way’ tapi dah sejam belum sampai.

Selain dari tukar minyak hitam dan penapis minyak, pemilik motosikal juga tak perlu buat janji temu, hanya perlu ‘walk-in’ dan nikmati harga berpatutan. Senang kan?

Selain daripada itu, pengguna motosikal juga tak perlu risau tentang isu minyak tiruan, sebabnya hanya minyak Shell Advance yang 100 peratus asli gunakan.

Bukan itu saja, minyak lama pula akan dibuang ke tempat pembuangan yang sah atau ke pusat kitar semula minyak yang telah digunakan. Ingat, pembuangan sisa minyak lama boleh membahayakan alam sekitar dan orang di sekeliling.

Setakat ini, terdapat 26 lokasi SAMCE di seluruh negara namun angka itu akan meningkat bagi mmbolehkan akses lebih mudah kepada orang ramai pada masa akan datang. Sementara itu, semak semua lokasi tersebut di sini: https://www.shell.com.my/motorists/promotions/extra-rewards-motorcyclists.html

Buat masa ini, SAMCE hanya tawar perkhidmatan untuk geng kapcai dan motosikal berkuasa tinggi yang sudah pun tamat waranti, manakala yang masih dalam waranti perlu menghantar motosikal masing-masing ke pusat servis pengeluar yang berkenaan.

Bagi yang hantar motosikal ke SAMCE, tak perlu risau kerana mekanik semuanya berpengalaman dan telah pun menjalani latihan serba lengkap bagi memahami ‘kerenah’ motosikal masing-masing., mekanik semuanya sedia berkhidmat!

Tiba masanya geng kapcai pula merasa servis perkhidmatan terbaik dari mekanik berpengalaman dan terlatih dengan harga mampu milik.

Untuk maklumat lanjut mengenai minyak enjin Shell Advance dan SAMCE, layari https://www.shell.com.my/motorists/oils-lubricants/advance-for-motorcycles.html

Sementara itu, bagi yang menghantar motosikal untuk tujuan servis dan pembelian minyak Shell Advance di SAMCE, anda juga berpeluang untuk menambah mata ganjaran BonusLink!

Hanya perlu beli satu botol Shell Advance di stesen minyak Shell atau SAMCE, kemudian tukar minyak enjin di mana-mana lokasi SAMCE seluruh negara. Kemudian belanja serendah RM10 ketika ketika isi minyak di stesen Shell bagi lengkapkan kelayakan dan nikmati 500 mata ganjaran! (tertakhluk kepada terma dah syarat)

Tak susah pun kan?

Jadi selepas ini, bila ‘member’ tanya nak berjumpa di mana sebelum mulakan aktiviti ‘ride’ di hujung minggu. Rujuk senarai lokasi SAMCE di stesen Shell seluruh negara sebagai panduan.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply