Ipoh Jadi Destinasi Sulung Dominar Rides 2021

Edisi pertama ‘Dominar Rides’ Anjuran Modenas menyaksikan seramai 16 penunggang motosikal menempuh perjalan lebih 400 kilometer ke Ipoh, Perak.

Konvoi tersebut merupakan sebahagian daripada inisiatif Modenas untuk menggalakkan pemilik Dominar D400 generasi lama dan baharu untuk merasai kemampuan sebenar jentera ‘sport-tourer’ itu.

Konvoi berkumpul di Circle Cafe untuk sesi sarapan pagi sekitar jam 8 pagi sebelum diberi taklimat berkenaan dengan program tersebut dan laluan yang akan digunakan.

Tumpuan turut diberikan terhadap aspek keselamatan yang menjadi keutamaan sepanjang perjalanan.

Konvoi kemudiannya bertolak dengan pengawasan dua marshal melalui Lebuhraya Utara-Selatan.

Konvoi kemudian membuat hentian pertama di R&R Tapah bagi tujuan mengisi minyak dan membenarkan penunggang berehat sementara sebelum menyambung perjalanan ke Ipoh.

Destinasi Dominar Rides edisi pertama ini adalah Meru Valley Golf & Country Club di mana para peserta disajikan makanan tempatan dan pencuci mulut.

Selepas selesai, peserta konvoi terutamanya pemilik generasi pertama Dominar D400 diberikan peluang menunggang uji Dominar D400 UG di sekitar kawasan Meru Valley Golf & Country Club.

Menariknya, rata-rata yang merasai kemampuan D400 UG itu meluahkan rasa kagum dan puas hati dengan apa ditawarkan model tersebut.

Peringkat seterusnya Dominar Rides akan bersambung dari Circle Cafe, Kelana Jaya ke Rimba Valley MotoCamp terletak di Janda Baik, Pahang.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply