MotoG: Bagnaia Kekang Asakan Quartararo Untuk Menang Di Misano

Francesco Bagnaia meneruskan kejayaan di GP Aragon minggu lalu untuk melakar kemenangan kedua berturut-turut di Misano, pada Ahad.

Pelumba Ducati itu yang memulakan perlumbaan di petak pertama selepas melakar catatan masa terpantas, berjaya menjarakkan diri di Turn 1 seawal perlumbaan dimulakan.

Bagnaia yang seakan kelihatan selesa didepan kemudiannya mula dikejar pendahulu kejuaraan, Fabio Quartararo ketika di peringkat akhir perlumbaan.

Bagaimanapun, Bagnaia berjaya mengekang asakan pelumba factory Yamaha itu untuk merekodkan kemenangan kedua musim ini.

Sementara itu, pelumba Avintia, Enea Bastianini turut mencuri tumpuan apabila berjaya menempatkan diri di tempat ketiga.

Meskipun menunggang jentera Ducati berusia dua tahun namun itu tidak menyekat Bastianini untuk memintas sembilan pelumba untuk meraih podium pertamanya musim ini selepas 14 pusingan.

Manakala enam kali juara dunia, Marc Marquez terus melakar keputusan memberangsangkan apabila menamatkan aksi di tempat keempat setelah berjaya memintas wakil Suzuki dan Aprilia, Joan Mir dan Aleix Espargaro di lap terakhir.

Keputusan perlumbaan di Misano kini menyaksikan perebutan kejuaraan semakin sengit dengan Quartararo dan Bagnaia hanya dipisahkan dengan 48 mata.

Berikut keputusan penuh perlumbaan di Misano:

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]