Ducati Streetfighter V2 Dikesan Jalani Ujian Jalan Raya

Ducati didakwa akan memperkembangkan model Streetfighter dengan varian V2 yang bakal sertai varian V4 yang dilancarkan lewat 2019.

Berbanding Streetfighter V4 yang menawarkan 208hp, varian V2 pula menyumbang 155hp hasil daripada enjin silinder berkembar 955cc Superquadro yang terdapat pada Panigale V2.

Foto ‘spy shot’ yang dikongsikan turut memperkuatkan dakwaan mengenai Streetfighter V2 tersebut yang dilihat sedang menjalani ujian jalan raya.

Meskipun rekaan sukar dikenal pasti dengan jelas namun Streetfighter V2 ini dijangka mengikut acuan rekaan sama seperti Streetfighter V4.

Pada masa sama, turut dilihat dalam foto tersebut adalah Multistrada V4 Pikes Peak Edition.

Seperti model edisi Pikes Peak sebelumnya, Multistrada V4 Pikes Peak ini juga meraikan pencapaian jenama Itali itu di Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) sebelum ini.

Bagaimanapun, susulan insiden kematian Carlin Dunne sewaktu menunggang Streetfighter V4 di PPIHC sebelum ini, acara motosikal telah pun dibatalkan daripada penyertaan.

Sementara itu, edisi Pikes Peak ini dijangka memperlihatkan penggunaan komponen gentian karbon dan ekzos Akrapovic.

Ducati dijangka mendedahkan kedua-dua model ini secara rasmi di EICMA 2021 yang akan berlangsung November ini di Milan, Itali.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]