Allianz Malaysia Jawab Keluhan Pengguna Kapcai Dengan Bantuan Tepi Jalan Percuma

Baru-baru ini, Allianz Malaysia telah pun mengumumkan inisiatif bantuan tepi jalan percuma bagi pemegang insurans komprehensif untuk motosikal bawah 250cc.

Inisiatif itu menyaksikan pemegang insurans komprehensif akan mendapat sokongan terbaik menerusi Allianz Road Rangers, dengan menghulurkan bantuan kepada pemilik motosikal yang berdepan masalah.

Langkah terbaru ini menyaksikan setiap pemegang insurans motosikal Allianz Plus serta motosikal Allianz (bawah 250cc) berpeluang menikmati perkhidmatan berikut:

  • bantuan trak penunda kecemasan (percuma sehingga 50km)
  • penghantaran minyak dan bateri
  • servis tayar pancit

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Allianz General, Sean Wang, pendekatan terbaru ini diambil setelah mengambil kira kepayahan yang dihadapi penunggang kapcai ketika berlakunya kerosakan mahupun kemalangan.

Jelasnya, pengguna kapcai yang berdepan masalah selalunya tiada pilihan selain daripada mengharapkan bantuan penunggang motosikal lain.

“Kerap kali terjadi dimana penunggang tersadai tepi jalan atau terlibat dalam kemalangan.

“Setiap kali ini berlaku, penunggang motosikal lain yang perlu menghulurkan pertolongan.

“Dengan bantuan tepi jalan kami, pengguna motosikal kapcai tak perlu lagi gusar dan hanya perlu menghubungi kami untuk mendapat bantuan sewajarnya,” jelasnya.

Itulah hakikatnya, mentang-mentang bayaran insurans bagi motosikal kapcai tidak setinggi motosikal berkuasa tinggi mahupun kereta, pengguna kapcai tidak diberikan perlindungan atau bantuan sebaiknya.

Bagi Sean, tak salah pun dalam memberi perlindungan ekstra kepada pengguna kapcai.

“Ini adalah cara kami mengucapkan terima kasih kepada mereka, di samping memaklumkan bahawa kami sentiasa ada jika diperlukan,” tambahnya.

Bagi yang tertanya-tanya bagaimanakah bantuan tepi jalan Allianz ini berfungsi, hanya ikut tiga langkah ini:

Talian bantuan 24 jam

  • Sekiranya terlibat dalam kemalangan, pelanggan hanya perlu hubungi 1-800-22-5542 bagi membolehkan juruteknik atau trak tunda tiba ke lokasi untuk tujuan baik pulih atau bantuan menunda.

Trak tunda Allianz Road Rangers

  • Trak tunda Allianz Road Ranger menawarkan perkhidmatan menunda secara percuma (sehingga 50km), penghantaran minyak, bateri dan servis tayar pancit.

Baucar e-hailing

  • Pelanggan akan diberikan baucar e-hailing untuk digunakan pulang ke rumah dari tempat berlakunya kemalangan atau kerosakan.

Buat masa ini terdapat lebih 190 trak tunda yang sentiasa bersedia untuk memberikan bantuan terbaik kepada pelanggan yang memerlukan.

Inisiatif ini sekaligus meletakkan Allianz General Malaysia sebagai perkhidmatan insurans yang memberi perlindungan sewajarnya kepada pengguna kapcai di Malaysia.

Bukan itu sahaja, pemegang insurans komprehensif juga akan menerima perlindungan kemalangan sehingga RM10,000 sekiranya berlaku kematian atau kecatatan kekal, serta perlindungan perbelanjaan hospital RM100 setiap hari sehingga 60 hari.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply