FSR Technology Lancar TuneBoss ECU Gen-2 – Lebih Berkuasa Dan Mampu Milik, Dari RM299

Pengeluar ECU TuneBoss, FSR Technology, telah pun melancarkan generasi kedua ECU untuk pasaran tempatan menggantikan generasi pertama yang dilancarkan pada 2014.

Menurut FSR Technology, Gen-2 TuneBoss ini datang dengan tiga ‘Stage’ berbeza sekaligus menawarkan harga yang lebih rendah dan mampu milik berbanding sebelum ini.

Berbanding Gen-1 yang ditawarkan pada harga bermula RM499, Gen-2 pula ditawarkan pada harga RM299 untuk model Yamaha Lagenda dan Honda Wave sementara bagi model Yamaha R25 berharga RM799 (berbanding RM999 sebelum ini).

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif FSR Technology, Farhan Ali, fokus pembinaan generasi kedua ECU TuneBoss adalah menghasilkan ciri lebih berprestasi tinggi.

“Fokus kami untuk Gen2 adalah untuk menjadikan teknologi dan kebolehpercayaan ini lebih senang dicapai, dan pada masa yang sama menawarkan ciri-ciri prestasi lebih tinggi dan baru untuk pelanggan yang memerlukannya,” jelasnya.

Pada masa sama, Farhan menjelaskan perbezaan mengikut ‘Stage’ ditawarkan ECU TuneBoss Gen-2 ini.

“Stage 1 sudah cukup memadai untuk pengguna yang mahukan sedikit ‘oooomph’ dari jentera mereka yang mungkin telah dilengkapi dengan modifikasi ringan.

“Tetapi untuk pengguna jentera dengan tahap dimodifikasi yang tinggi, mereka boleh menaik taraf ECU Gen2 ke Stage 2 yang memberikan keupayaan seperti pengawalan penuh pada sistem pancutan bahan api, sistem nyalaan dan sistem Variable Valve Actuation (VVA) dengan hanya menambah RM200 kepada harga asal ECU Stage 1,” tambahnya.

Lebih menarik, pengguna yang menaik taraf ke Stage 2 dari Stage 1 dalam tempoh setahun dari tarikh pembelian akan mendapat waranti tambahan dua tahun berbanding setahun bagi Stage 1.

Bukan itu sahaja, FSR Technology turut memperkenalkan ECU Gen-2 untuk model Yamaha Y16ZR dan MT15 dengan harga bermula dari RM399.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply