Harga CFMOTO 700CL-X Didedahkan – RM28,800!

CFMOTO Malaysia telah pun mendedahkan harga rasmi bagi 700CL-X meskipun tarikh pelancaran rasmi model itu belum ditentukan setakat ini.

Berdasarkan maklumat yang dikongsikan, model hasil kerjasama dengan KTM ini akan ditawarkan di Malaysia dengan harga RM28,800 (sebelum cukai jalan dan insuran).

Jentera berkonsepkan scrambler dan cafe-racer ini menggabungkan elemen klasik dan moden hasil rekaan Kiska, syarikat pereka yang turut bertanggungjawab mereka beberapa jentera KTM dan Husqvarna.

CFMOTO 700CL-X ini didatangkan dengan tiga varian, Sports, Heritage dan Adventure dengan masing-masing dikuasakan enjin 693cc dengan silinder berkembar yang menawarkan sekitar 74hp dan 67Nm.

Beberapa ciri menarik lain turut ditawarkan di bahagian enjin antaranya ‘split-type connection rod’, forged piston’, ‘elctronic throttle dan slipper clutch’.

Jentera dengan berat 183 kilogram ini menawarkan lampu LED (depan dan belakang), sistem ABS, cruise control, port mengecas USB di bawah tempat duduk dan kawalan perlindungan elektronik.

Jentera dengan berat 183 kilogram ini menawarkan lampu LED (depan dan belakang), sistem ABS, cruise control, port mengecas USB di bawah tempat duduk dan kawalan perlindungan elektronik – mungkin merujuk kepada sistem penggera.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply