Yamaha Ténéré 700 menggabungkankan gaya Dakar 80an bersama teknologi moden

Syarikat Itali Deus Ex Machina telah mengeluarkan motosikal yang merupakan motosikal ‘adventure’ custom paling ‘cool’ kita pernah lihat.

Walau hanya dengan gaya standard sekalipun, Yamaha Ténéré 700 tetap merupakan sebuah jentera yang sangat kacak, dengan gaya moden.

Namun jika anda lebih suka gaya klasik pada motosikal adventure, anda mungkin tidak berapa berkenan dengan rupa motosikal ini.

Motosikal Dakar Rally klasik zaman dahulu lebih berbentuk kotak, dan bergaya, iaitu reka bentuk yang kini menaikkan nilai motosikal adventure klasik.

Deus Ténéré kelihatan mengubah semua itu, dengan menawarkan semua teknologi moden dan reka bentuk Ténéré 700 standard, dalam bentuk kit badan retro.

Kerja-kerja pada motosikal itu dilaksanakan oleh pelumba Perancis Jean-Claude Moussé yang menunjukkan karya itu semasa acara Wheels & Waves Swank Rally yang telah dijalankan dengan tertutup.

Pengemaskinian jentera ini merangkumi pelindung radiator baru, pemandu dan pelindung rantai, pelindung motor Yamaha dan kotak peralatan, dan pelindung tangan Acerbis.

Reka bentuknya dilakukan oleh Camel Studio dengan fairing, penutup tangki, tempat duduk, penutup belakang lumpur, dan penutup sisi, dan kini boleh didapati dalam bentuk kit.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]