BMW memberi petunjuk kedatangan varian baru akan datang R18, R18B Bagger dan R18 Transcontinental tourer

BMW telah mengumumkan usahasama dengan syarikat audio Marshall Amplification, sambil mengusik kemunculan varian baharu R18 – R18B Bagger dan R18 Transcontinental tourer.

Marshall paling dikenali untuk amplifier guitarnya, tetapi sejak kebelakangan ini ia telah mula mengeluarkan fon kepala dan juga pembesar suara audio rumah.

Dengan kerjasama terbaru ini, nampaknya ia akan mula mengeluarkan sistem audio untuk motosikal.

BMW berkata, “BMW says: “semangat Marshall yang diketahui umum dan pembangunan kuasa BMW Motorrad akan dilihat dalam produk baru berinovasi tinggi untuk motosikal dan muzik, terutamanya dalam segmen BMW Motorrad Heritage.

Segmen BMW Heritage terdiri daripada R18 dan R NineT yang setakat ini belum ada model yang mempunyai sistem audio.

Kita sudah lama mengetahui segmen ini lama-kelamaan akan disertai varian bagger dan touring, dan ayat terakhir BMW memberi petunjuk ke arah itu.

BMW asalnya memfailkan rekaan model R18 dengan fairing batwing besar dan pannier keras pada Julai 2019, sebelum cruiser R18 diperkenalkan secara rasmi.

Siaran akhbar yang dihantar BMW menyertakan gambar di atas yang menunjukkan amp Marshall yang diletakkan di bahagian motosikal dengan tangki yang serupa dengan model R18, iaitu ‘fork tube’ krom.

‘Fork tube’ R18 dan R18 Classic yang terkini ditutupi sarung hitam, tetapi reka bentuk bagger menunjukkan bahagian atas ‘fork tube’ terdedah, sepadan dengan gambar.

Paling terkini, BMW telah menerima pensijilan dari U.S. Environmental Protection Agency dan California Air Resources Board untuk dua varian R18: R18B dan R18 Transcontinental.

Adalah ketara bahawa R18B versi bagger yang ditunjukkan di atas, manakala Transcontinental dijangka akan dimasukkan dengan ‘top case’.

Pemfailan reka bentuk termasuk pemandangan R18B dari belakang, yang memberikan gambaran yang baik pada sistem infotainmen.

Layar TFT 10.25 inci berada di panggung tengah, tetapi di kedua sisi, sebahagian dikaburkan oleh setang, adalah dua panel yang merupakan kedudukan logik untuk pembesar suara dari Marshall.

BMW juga mengatakan produk pertama usahasama ini akan dibentangkan tak lama lagi, dengan maklumat lanjut yang akan dikeluarkan esok.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]