MotoGP: Putera Arab Saudi Mahu Rossi Sertai Marini Di Aramco Racing Team VR46

Putera Raja Arab Saudi, Abdulaziz bin Abdullah Al Saud, berharap agar Valentino Rossi dapat sertai Luca Marini di Aramco Racing Team VR46 bagi menghadapi saingan MotoGP musim 2022.

Aramco Racing Team VR46 telah pun menandatangani perjanjian selama tiga tahun bersama pengeluar, Ducati.

Perjanjian itu menyaksikan VR46 bakal bersaing untuk tiga musim akan datang bersama jentera Desmosedici sekaligus melengkapkan lapan jentera Ducati di litar musim depan.

Meskipun pengumuman tersebut tidak menyebut tentang barisan pelumba yang akan diturunkan, namun Marini hampir pasti akan diumumkan sebagai salah seorang pelumba.

*Valentino Rossi

Namun, ketika satu lagi slot belum ditentukan, YM Abdulaziz bin Abdullah Al Saud – yang juga pemegang syarikt induk Tanal Entertaiment Sport & Media selaku rakan utama VR46 – berharap Rossi dapat digandingkan bersama Marini untuk beberapa tahun akan datang.

*Luca Marini

“Bagi saya sangat baik jika Valentino Rossi dapat bersaing beberapa tahun akan datang sebagai pelumba utama Aramco Racing Team VR46 kami bersama adik (tiri)nya.

“Marini telah pun beraksi musim ini dengan jenama tajaan kami, KSA New Cities, MAIC Technologies dan TANAL Entertainment Sport & Media,” jelasnya.

Beliau turut mendedahkan bahawa TANAL Entertainment Sport & Media dan Aramco akan mengumumkan maklumat terperinci projek bersama VR46 di MotoGP dan Moto2.

Sementara itu, status Rossi bersama Petronas Yamaha Sepang Racing Team (SRT), dijangka akan diumumkan ketika cuti musim panas nanti. – MotoGP

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]