Honda Civic 2022 Mula Dipasarkan Di AS – Dari RM94k

Honda Civic 2022 serba baharu telah pun mula dipasarkan di Amerika Syarikat, dua bulan selepas model itu dilancarkan secara global.

Terdapat empat varian ditawarkan untuk pasaran negara itu yang merangkumi varian LX, Sport, (turbocharged) EX dan Touring dengan harga bermula dari USD22,695 (RM94ribu) hingga USD29,295 (RM121ribu).

Menurut laporan, Honda Civic LX dan Sport didatangkan dengan enjin 2.0L i-VTEC empat silinder yang sama dari model sebelumnya namun menawarkan penjimatan bahan api yang lebih dengan 6.7L bagi setiap 100km berbanding 7.1L bagi setiap 100km sebelum ini.

Sementara itu, varian EX dan Touring dikuasakan dengan enjin 1.5L VTEC turbo yang telah ditala semula dan kini menghasilkan 180hp dan 240Nm berbanding generasi Civic sebelumnya.

Kedua-dua enjin ini juga didatangkan dengan transmisi CVT 6-kelajuan yang telah dikemaskini.

Honda Civic generasi kesebelas ini menampilkan elemen serba baharu dengan reka bentuk lebih matang dan kemas berbanding sebelum ini.

Ruang dalam juga dinaik taraf dengan papan pemuka yang lebih elegan dan moden yang kini lebih menonjol dengan sistem infotainmen bersaiz 7″ (dengan fungsi Apple CarPlay dan Android Auto) yang kini diletakkan di ruang atas berbanding di tengah-tengah konsol.

Kesemua empat varian dilengkapi dengan sistem Hnda Sensing penuh dan dilengkapi dengan ciri Traffic Jam Assist (TJA) Level 2 yang menyumbang kepada ciri adaptive cruise control yang lebih lancar.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]