EDIFICE Raikan Kejayaan Honda Racing Dengan EDIFICE Honda Racing Limited Edition EQS-930HR

Bagi meraikan kejayaan Honda di pentas sukan permotoran, CASIO dengan kerjasama Honda Racing memperkenalkan EDIFICE Honda Racing Limited Edition EQS-930HR.

Ini merupakan kolaborasi kelima di antara CASIO dan Honda Racing bagi model jam EDIFICE chronograph berprestasi tinggi.

Tahun 2021 merupakan ulangtahun Honda ke-60 bagi meraikan kejayaan muncul juara di Pusingan 2 GP 250cc di Jerman Barat menerusi Kunimitsu Takahashi yang menunggang RC162.

Kejayaan ini merupakan satu langkah besar bukan sahaja bagi Honda malah bagi seluruh pengeluar motosikal Jepun kerana berjaya menjuarai perlumbaan berstatus antarabangsa.

Jentera RC162 dikuasakan oleh enjin 4-silinder 249.3cc DOHC dengan penyejukan udara yang berupaya menghasilkan 45PS pada 14,000rpm dan 20Nm pada 12,000rpm serta dipadankan bersama transmisi 6-kelajuan.

Meskipun berenjin kecil namun jentera RC162 ini berupaya mencapai kelajuan maksimum sehingga 220km/j.

Sebagai penghargaan kepada jentera RC162 ini, rekaan keseluruhan EDIFICE Honda Racing Limited Edition EQS-930HR turut mendapat inspirasi daripada motosikal tersebut.

Hasilnya, jam tangan ini menampilkan bezel dan dial yang mencerminkan fairing aluminium RC162 termasuk beberapa elemen lain antaranya dari tangki berwarna merah, garisan fairing berwarna kuning, logo Honda klasik dan tali kulit asli.

EDIFICE turut memaparkan logo klasik Honda di bahagian dial, gelung cincin serta pelindung belakang.

Dibina berasaskan model EDIFICE EQS-930, jam tangan edisi terhad ini dikuasakan dengan teknologi inovatif CASIO yang menggunakan sel solar.

Menariknya, sel solar ini berupaya menghidupakn jam meskipun dengan kadar cahaya yang rendah.

Antara ciri lain ditawarkan:
• mineral glass
• screw lock back
• kalis air 100-meter
• jam randik
• petunjuk tahap bateri
• paparan tarikh
• Analog – 3 jari (jam, minit dan saat)
• berat bersih – 88g

Umum mengetahui terdapat hubungan rapat di antara mekanikal jam dan motosikal maka bukan satu kejutan apabila EDIFICE dan Honda menggabungkan kedua elemen ini bagi menghasilkan jam tangan edisi khas sejak 2018.

Diedarkan oleh Marco Corporation, satu-satunya pengedar rasmi produk Casio di Malaysia, jam tangan EDIFICE Honda Racing Limited Edition EQS-930HR ini boleh didapati sekarang di G-Factory, G-SHOCK Store dan peruncit rasmi Marco seluruh negara. Setiap pembelian fizikal turut didatangkan bersama Kad Waranti Marco sebagai jaminan authenticity.

Pada masa sama, anda juga boleh membuat pembelian secara atas talian di Lazada menerusi Official Casio Lazada Store: http://bit.ly/Casio-Lazada-Store

Melalui pembelian di sini, bukan sahaja anda akan dapat jam tangan yang dijamin tulen/original malah anda juga boleh dapat tempoh jaminan tambahan selama enam (6) bulan dengan mendaftar eWaranti Marco, bermakna anda dapat secara keseluruhan 18 bulan jaminan waranti.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply