Jamuan Buka Puasa Petronas SRT Tiada Kelibat Hafizh Syahrin?

Mingggu lalu, pasukan Petronas Sepang Racing Team (SRT) telah mengadakan jamuan buka puasa di Jerez yang diadakan pada Khamis, sehari sebelum ujian bebas rasmi MotoGP.

Happiness is about sharing Iftar with others, so we invited fellow team members from the paddock for a special break…

Posted by PETRONAS SRT on Monday, 3 May 2021

Namun, perkongsian gambar di laman Facebook rasmi Petronas Sepang Racing Team (PSRT) mencetuskan pelbagai persoalan apabila tiada kelibat Hafizh Syahrin kelihatan.

Sebaliknya, antara yang hadir adalah wakil dari pasukan Indonesia Racing Gresini Moto3 serta pelumba Indonesia dari Honda Team Asia, Andi Farid Izdihar.

Majlis buka puasa anjuran PSRT itu turut disertai prinsipal pasukan, Datuk Razlan Razali, mekanik tempatan di PSRT, Habibtullah Mohd Fuad @ Habib serta Pengurus Media Muda PSRT, Thoriq Azmi.

Ketiadaan pelumba Moto2 negara itu mencetuskan pelbagai tanda tanya dengan rata-rata ruang komentar berpendapat PSRT tidak menjemput Hafizh.

Kami di MotoMalaya juga bertanyakan soalan yang sama namun kami bernasib baik apabila sumber dekat kepada PSRT memaklumkan bahawa jemputan majlis berbuka puasa itu telah pun dihantar kepada Hafizh dengan pelumba NTS RW Racing itu turut dimaklumkan mengenai acara tersebut.

Difahamkan, Hafizh dan beberapa pelumba lain termasuk pasukan Pertamina Mandalika SAG Team tidak dapat hadir ekoran terlibat dengan aktiviti bersama pasukan masing-masing.

Info tersebut sekaligus menepis dakwaan bahawa Hafizh tidak menerima jemputan buka puasa itu.

Saingan MotoGP, Moto2 dan Moto3 kembali bersambung pada 14 Mei ini di Litar Le Mans.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]