Moto2: Dari P28 Ke P17, Hafizh Syahrin Terus Perbaiki Kedudukan

Pelumba Moto2 negara, Hafizh Syahrin melakar catatan terbaiknya musim ini apabila menamatkan aksi di GP Sepanyol di kedudukan ke-17.

Meskipun masih belum mengutip mata selepas empat pusingan, ini merupakan persembahan terbaik Hafizh setakat ini apatah lagi bermula di kedudukan ke-28.

Peningkatan prestasi itu turut mendapat perhatian peminat sukan permotoran tanah air yang mengharapkan pelumba NTS RW Racing itu terus berikan saingan terbaik menjelang pusingan kelima yang akan berlangsung di Le Mans pada 14 hingga 16 Mei depan.

Persiapan Hafizh sebelum ini sedikit terkesan apabila terpaksa menjalani kuarantin wajib 7-hari di hotel selepas pulang dari Litar Portimao, April lalu.

Dia turut meluahkan rasa kurang senang terhadap senario tersebut meskipun telah mendapat suntikan vaksin Pfizer sebelum ini.

Dalam perkembangan sama, aksi Moto2 menyaksikan pelumba Federal Oil Gresini, Fabio Di Giannantonio muncul pemenang diikuti Marco Bezzechi (SKY Racing Team VR46) dan Sam Lowes (Elf Marc VDS Racing Team).

Berikut keputusan penuh perlumbaan Moto2:

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]