UTK Mula Tugas Dengan Aset Baharu – BMW R 1250 GS, Helmet SHARK Evo One 2!

Unit Tindak Khas (UTK) dilaporkan telah menerima 24 unit motosikal jenis BMW R 1250 GS di samping 39 unit Toyota Hilux 2.8 Black Edition.

Kini, beberapa anggota UTK telah dilihat memulakan tugas di sekitar Kuala Lumpur dengan menunggang aset baharu tersebut termasuk mengenakan helmet jenis modular SHARK Evo One 2.

*Sumber: FB Rentapbisa

Rapid Assault Team UTK ini adalah pasukan khas bermotosikal yang khusus dalam mengendalikan jentera dua roda dalam pelbagai situasi.

Menurut laporan Defence Security Asia, RAT berupaya menangani ancaman keganasan dan kegiatan jenayah berat berprofil tinggi.

BMW R 1250 GS merupakan motosikal segmen Adventure yang mampu ditunggang atas apa jua permukaan termasuk ‘off-road’ dan merupakan model terkini ditawarkan BMW Motorrad.

*Sumber: FB Rentapbisa

Dikuasakan dengan enjin 1,254cc, motosikal ini menawarkan 136hp dan 143Nm dan dipadankan dengan teknologi ShiftCam yang meningkatkan tahap efisien pertukaran gear serta RPM.

Sementara helmet SHARK Evo One 2 merupakan topi keledar jenis modular yang boleh bertindak sebagai helmet ‘full-face’ dan ‘open-face’ sekaligus memudahkan tugas anggota UTK dalam menangani pelbagai situasi.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]