Aprilia RSV4 1100, Tuono V4 2021 Didedahkan – Dengan Brembo Stylema, Ohlins Smart EC 2.0!

Aprilia telah melancarkan RSV4 1100 dan Tuono V4 yang telah dikemas kini untuk tahun 2021 dengan rekaan dan teknologi baharu.

Selepas melancarkan RS660 dan Tuono 660 baru-baru ini, rata-rata menantikan perkembangan terkini motosikal sportsbike flagship syarikat dari Noale, Itali itu.

Diinspirasikan daripada platform RS-GP yang beraksi di MotoGP, RSV4 kini menjana 214hp dengan enjin 1099cc manakala Tuono V4 kekal dengan 175hp dan 121Nm dengan masing-masing kini mencapai piawaian Euro 5.

*Aprilia Tuono V4 1100

Kedua-dua model ini juga lengkap dengan sistem ekzos baharu termasuk pakej elektronik terkini yang merangkumi ECU Marelli 11MP.

Penunggang juga ditawarkan skrin TFT berwarna lebih besar dan boleh memilih di antara enam mod menunggang.

Swingarm jenis ‘underslung’ juga dipinjam dari RS-GP sekaligus lebih ringan lantas meningkatkan kestabilan kedua-dua jentera.

Ergonomik tempat duduk RSV4 1100 turut dipertingkat dengan tempat duduk serba baharu yang dipadankan dengan tangki yang telah direka semula termasuk penggunaan ‘winglet’.

*Aprilia RSV4 1100

Sementara Tuono V4 menampilkan ergonomik lebih menegak dan selesa dengan Aprilia mendakwa jentera ini lebih sesuai untuk tunggangan jarak jauh hasil daripada ‘handlebar’ lebih tinggi.

Antara ciri menarik lain ditawarkan:

  • lampu LED penuh (termasuk cornering light)
  • ABS
  • rim forged aluminium
  • traction control
  • wheelie control
  • sistem suspension separa-aktif Ohlins Smart EC 2.0
  • kaliper brek Brembo Stylema

Aprilia menawarkan RSV4 ini dalam tiga warna pilihan, Dark Losail (standard), Aprilia Black dan Lava Red manakala Tuono V4 tampil dengan warna Tarmac Grey dan Glacier White.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]