Ayah KIP Tuntut Razlan Razali Disingkir Dari Sukan Permotoran Negara

Pawi Omar, ayah kepada bekas pelumba Moto3 negara, Khairul Idham Pawi, mendesak agar prinsipal Petronas Sepang Racing Team (SRT), Datuk Razlan Razali disingkir dari sukan permotoran negara.

Luahan itu dibuat diruangan komen media sosial Facebook dan mula tular di beberapa ‘page’ permotoran tempatan.

Menerusi luahan itu, Pawi meminta Kementerian Belia dan Sukan (KBS) menyingkirkan Razlan bagi membela nasib pelumba tempatan.

Kontrak KIP tidak disambung Petronas Sprinta Racing selepas Razlan mendedahkan pelumba 22 tahun itu gagal mencapai sasaran yang telah ditetapkan pasukan meskipun menurunkan dia dari Moto2 ke Moto3.

KIP kemudiannya membuat pengumuman mengejut apabila mengumumkan persaraan selepas gagal menandatangani sebarang kontrak bersama pasukan lain.

Senario itu lantas menyaksikan tiada wakil pelumba tempatan di Petronas SRT dengan Hafizh Syahrin menjadi wakil tunggal di Moto2 manakala status Kasma Daniel Kasmayudin masih menjadi tanda tanya.

Sementara itu, peminat sukan permotoran turut berbeza pendapat dengan ada yang mengecam ketiadaan pelumba tempatan di Petronas SRT manakala ada yang menyifatkan pelumba tempatan belum cukup hebat untuk bersaing di MotoGP.

Dalam kenyataan terbaru, Hafizh turut mempertahankan KIP dengan membidas kenyataan Razlan yang mengkritik tindakan pelumba itu tidak sertai latihan motorcross sebaliknya bersama Hafizh membuat kayuhan basikal.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply