Pasukan Indonesia Dakwa Beraksi Di Moto2 Musim Depan Bersama SAG Team?

Sebuah pasukan berpangkalan di Indonesia Pertamina Mandalika Racing Team mendakwa mereka bakal bersaing di pentas Moto2 musim depan hasil kerjasama dengan SAG Racing Team.

Pengumuman itu dibuat menerusi laman sosial Mandalika Racing Team (MRT).

“Kami dengan gembiranya mengumumkan akan beraksi di Moto2 musim depan,” merupakan kapsyen yang dikongsi di laman sosial media pasukan itu.

Persoalannya, umum mengetahui SAG Team merupakan pasukan yang bersaing di Moto2 bersama penaja utama ONEXOX sekaligus pengumuman oleh pasukan Indonesia itu mencetuskan pelbagai tanda tanya.

Perkara itu turut sampai ke pengetahuan Onexox selaku penaja utama Onexox TKKR SAG Team.

Sementara itu, pada masa sama, koresponden MotoGP, Simon Patterson, turut berasa bingung dengan pengumuman pasukan Indonesia itu.

“Ramai yang bertanya tentang pasukan Indonesia yang membuat dakwaan besar mengenai perancangan mereka untuk 2021.

“Setahu saya mereka tiada dalam senarai kemasukan dan saya juga tidak pernah dengar sebarang info mengenai mereka dari mana-mana pihak.

“Mereka mendakwa telah bekerjasama dengan SAG Team untuk beraksi di Moto2 sedangkan SAG telah mempunyai dua pelumba dengan penaja utama dari Malaysia,” dedah Simon dalam perkongsian di Twitter.

Hos terkenal MotoGP di Indonesa, Lucy Wiryono turut meluahkan pendapatnya mengenai pengumuman MRT.

Baginya, pasukan itu seharusnya tidak melulu dalam membuat pengumuman seperti ini meskipun tiada sebarang pengesahan lagi.

Bukan iu sahaja, terdapat juga laporan bahawa kononnya MRT akan menggantikan Kasma Daniel Kasmayudin dengan pelumba Indonesia, Dimas Ekky Pratama.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]