Generasi Ke-7 Hyundai Elantra Kini Dibuka Untuk Tempahan – Dari RM1XX,888!

Hyundai Sime Darby Motors (HSDM) kini mula menerima tempahan bagi Hyundai Elantra generasi ke-7 untuk pasaran tempatan.

Elantra serba baharu ini akan mewarnai pasaran segmen-C di Malaysia selepas pengeluar kereta Korea Selatan itu memperkenalkan Sonata, tahun ini.

Bagi tahun 2020, Elantra tampil dengan elemen rekaan terkini yang digelar sebagai ‘Futuristic Parametric Dynamics’.

Selain daripada aspek rekaan, Hyundai turut memfokuskan pembaharuan enjin yang kini tampi dengan enjin Smartstream G1.6 MPi yang menawarkan 123hp pada 6,300rpm dan 154Nm 4,500rpm.

Menariknya, Elantra baharu ini juga muncul sebagai model Hyundai sulung yang dilengkapi transmisi IVT (Intelligent Variable Transmission) yang dijamin bakal menawarkan prestasi dan penjimatan minyak efisien.

Pengarah Urusan HSDM, Low Yuan Lung menyifatkan Elantra baharu ini akan merancakkan lagi pasaran empat roda di Malaysia.

“Bukan sahaja menayangkan imej sporty dan sofistikated, model ini juga dijamin menawarkan pengalaman pemanduan yang memuaskan. Pemanduan lebih dinamik dengan IVT yang meningkatkan penjimatan, prestasi dan tahap responsif,” jelasnya.

Ruang dalam juga dipertingkat dengan penggunaan skrin TFT Supervison 10.25inci dan paparan 8 inci jenis terapung (floating display).

Menurut Hyundai, Elantra baharu ini juga menawarkan pengalaman ruang dalam paling progresif dalam kelasnya.

Hyundai Elantra akan dijual pada harga (jangkaan) RM1XX,888 dan dibuka untuk tempahan dengan bayaran RM777.

Orang ramai yang berminat boleh layari www.hyundai.com.my atau singgah di pengedar rasmi terdekat untuk membuat tempahan.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply